Centrala Call Center – jakie funkcje musi spełniać w rozwijającej się firmie?

Obecnie trudno wyobrazić sobie dobre firmy, które nie inwestowałyby we własne centrum obsługi klienta. Dotyczy to nie tylko ważnych przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku – przede wszystkim tych rozwijających się, a więc dążących do zapewnienia jak najlepszej jakości kontaktu z osobami zainteresowanymi ich ofertą. To jest w stanie zagwarantować centrala Call Center. Obecnie stanowi ona istotny element renomowanych firm z uwagi na liczne zalety, jakie posiada. 

Jaka powinna być centrala?

Call Center (zarówno to stacjonarne, jak i wirtualne) stanowi podstawowy element komunikowania przedsiębiorstwa z jego klientami. Wiemy, jak ważne dla rozwijającej się firmy jest zapewnienie tego w najwyższej możliwej jakości. Taka centrala jest nie tylko skuteczną, ale i najszybszą formą przekazu. Jest to o tyle istotne, że dzięki niej jesteśmy w stanie ukazać wizerunek naszej marki jako tej ukierunkowanej na potrzeby klienta, a więc gotowej do błyskawicznej reakcji i odpowiedzi na wszelkie potrzeby konsumenckie.

Zalety i funkcje dobrego Call Center

Właściwie funkcjonująca centrala zapewnia pewne korzyści, np. łatwość w dotarciu do zindywidualizowanych klientów. To z kolei wiąże się z pozyskiwaniem nowych osób potencjalnie zainteresowanych ofertą oraz utworzeniem obejmującej ich ogół pokaźnej bazy. To wszystko z pewnością przyczyni się do poprawy naszej pozycji na rynku. Centrum obsługi klienta spełnia takie funkcje, jak:

  • Informacyjna – przedstawianie całości działań i dokonań firmy.
  • Perswazyjna – nakłanianie do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa.
  • Reklamowa – promocja naszej firmy.
  • Sprzedażowa – aktywna sprzedaż usług i produktów.
  • Pijarowa – budowa korzystnego wizerunku.

Stale postępująca doba komputeryzacji, związana z nią coraz większa liczba internautów, a także liczne korzyści sieciowej komunikacji sprawiają, że standardowa centrala stacjonarna traci na znaczeniu. Coraz więcej idących z duchem czasu przedsiębiorstw korzysta więc z tych internetowych. 

Dlaczego warto postawić na wirtualną centralę?

Centrala wirtualna opiera się na technologii przesyłu głosu przez Internet (VoIP – Voice over Internet Protocol). Służy do komunikacji firmy z klientami wyłącznie przy pomocy łącza internetowego opartego o adres IP komputera. Warto postawić na sieciowe centrum obsługi klienta, ponieważ:

  • Tworzy nowoczesny, zgodny z obecnymi trendami wizerunek.
  • Zapewnia zdecydowanie szybszą komunikację. 
  • Gwarantuje dotarcie do większego grona potencjalnych zainteresowanych.
  • Jest mniej kosztowne (brak abonamentu oraz bezpłatne połączenia między ulokowanymi w różnych miejscach oddziałami) niż centrala stacjonarna (abonament telefoniczny i płatne połączenia). 
  • Umożliwia wejście na wyższy poziom sprzedaży.
  • Zwiększa zasięg reklamy i działalności pijarowej firmy.
  • Zapewnia prostą i szybką aktualizację bazy danych.