Telefon stacjonarny czy komórkowy w firmie – wady i zalety

Telefon w firmie to sprawa priorytetowa. Aparat ten pozwala na komunikowanie się zarówno z innymi pracownikami, jak i klientami.
Dzięki temu urządzeniu nawiązuje się początkowe kontakty, zasięgane są informacje oraz umawiane terminy spotkań. Spośród wielu propozycji dostępnych na rynku, w szczególności wyróżniają się dwa rodzaje – telefon mobilny oraz aparat stacjonarny starego typu.  Jaki telefon wybrać do biura? – stacjonarny czy komórkowy ?

Telefon stacjonarny – gwarancja zasięgu i niska cena

Największą zaletą kupna aparatu stacjonarnego jest stosunkowo niska cena. Dobre, działające i posiadające gwarancję urządzenia można nabyć w każdym sklepie RTV i AGD za około 20 złotych. Jest to świetne rozwiązanie szczególnie przy ograniczonym budżecie firmy.

Drugim niewątpliwym atutem jest podłączenie do linii telekomunikacyjnej. Sprawdza się to przede wszystkim w miejscach położonych w problematycznej okolicy, gdzie  bardzo trudno jest o dobry zasięg. Aparat stacjonarny wybierany jest przez firmy położone w odległych rejonach, lub tam, gdzie trudno o dobre telekomunikacyjne połączenie.

Za wadę uznaje się problem z dostępnością telefonu dla wszystkich pracowników. Szczególnie w dużych firmach, gdzie zatrudnionych jest wielu ludzi.

Do minusów zalicza się także brak dodatkowych funkcji, np. połączeń video i brak możliwości korzystania z Internetu, bądź aplikacji mobilnych.

Telefon komórkowy – przenośny i uniwersalny

Zaletami telefonu komórkowego są :

– możliwość przenoszenia urządzenia w dowolne miejsce bez zbędnego przełączania rozmów

– funkcje towarzyszące – nowoczesne smartfony mają dodatkowe możliwości dyktowane poprzez aplikacje mobilne. Dzięki nim telefon może zastąpić nam GPS, Skype ( w przypadku videorozmów i konferencji online),

Podstawową wadą telefonu komórkowego jest jego wysoka cena. Decydując się na zakup  urządzenia mobilnego, należy wybierać sprzęt ze średniej półki cenowej, ponieważ tylko wtedy mamy gwarancję niezawodności. Najtańsze telefony komórkowe często się zacinają, gubią zasięg i są bardzo podatne na uszkodzenia mechaniczne. Kolejną wadą jest możliwość zgubienia drogocennego sprzętu przez pracownika ze względu na możliwość manewrowania i niewielkie rozmiary.

Podsumowanie

W zależności od potrzeb, wielkości i preferencji firmy należy dopasować lepsze rozwiązanie technologiczne. Telefon to urządzenie niezbędne w dzisiejszych czasach, umożliwiające międzynarodowy kontakt, zarówno z klientem jak i z różnego rodzaju dostawcami. Aby dokonać właściwego wyboru, trzeba określić swój budżet, potrzeby firmy i jej pracowników.